Nasza praca w kuchni w dużej mierze zależy od tego jakim sprzętem dysponujemy . Oczywiście nic nie zastąpi naszej wiedzy i umiejętności ale nie ma co udawać , że nie mamy łatwiej niż nasze Babcie i Mamy .

Z reguły skupiamy się na zaopatrzeniu w duży sprzęt AGD ( lodówka , kuchenka , zmywarka , mikrofala itp. )- bo bez tego ani rusz . Potem kupujemy garnki , patelnie , miski , wałki .Potem małe AGD ( miksery , roboty , tostery ) . A między czasie wszystkie inne drobiazgi .Z oczywistych względów nie będę się zajmować dużym AGD bo przecież raz na jaki czas się je kupuje . Co do reszty to jeśli uznam , że coś co mam jest ciekawe i ułatwia pracę podzielę się tym z Wami .

Osobną grupę ,,Przydasi " stanowią bajery żywnościowe ( posypki, wafelki , dekoracje , barwniki , serweteczki itp., itd. .)Niby nie potrzebne ,a cieszą .Te , które trafią w moje łapki i uznam za ciekawe i użyteczne - pokażę .

piątek, 13 stycznia 2012

Zaparzaczko - sitko ( French press )


Dostałam od córki takie coś - nie wiem jak to nazwać zaparzaczko-sitko ? W każdym razie działa to tak - wyciąga się środkowy element , wsypuje kawę lub herbatę

- zalewa wrzątkiem

i delikatnie wsadza środek .

Po woli w trakcie parzenia przesuwa się siteczko do dna .

Płyn przechodzi przecedzony na górę . Gdy kawa lub herbata już się zaparzy nalewamy do filiżanki bez fusów .

Fajne - tyle , że raczej jedno osobowe . Mnie na 2 małe  porcje ( dla mnie  i Mamy ) starczy ale jak ktoś pije duże porcje to ma jedną porcję na 1 parzenie .

A tu możeciepoczytać na temat French press 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz