Nasza praca w kuchni w dużej mierze zależy od tego jakim sprzętem dysponujemy . Oczywiście nic nie zastąpi naszej wiedzy i umiejętności ale nie ma co udawać , że nie mamy łatwiej niż nasze Babcie i Mamy .

Z reguły skupiamy się na zaopatrzeniu w duży sprzęt AGD ( lodówka , kuchenka , zmywarka , mikrofala itp. )- bo bez tego ani rusz . Potem kupujemy garnki , patelnie , miski , wałki .Potem małe AGD ( miksery , roboty , tostery ) . A między czasie wszystkie inne drobiazgi .Z oczywistych względów nie będę się zajmować dużym AGD bo przecież raz na jaki czas się je kupuje . Co do reszty to jeśli uznam , że coś co mam jest ciekawe i ułatwia pracę podzielę się tym z Wami .

Osobną grupę ,,Przydasi " stanowią bajery żywnościowe ( posypki, wafelki , dekoracje , barwniki , serweteczki itp., itd. .)Niby nie potrzebne ,a cieszą .Te , które trafią w moje łapki i uznam za ciekawe i użyteczne - pokażę .

wtorek, 2 sierpnia 2011

. Eggtimer- czyli w wolnym tłumaczeniu jajeczny zegarek .Coś fantastycznego .Wkłada się razem z jajkami do garnuszka z zimną wodą i gotuje . Po jakimś czasie Eggtimer od brzegów zaczyna bieleć . Wygląda to tak jak byśmy oglądali jajko w trakcie gotowania przez przezroczystą skorupkę .Na ,, jajeczku ,, zaznaczone są 3 podstawowe poziomy i 2 pośrednie ( od lewej ):
- Soft czyli miękki
-Medium czyli średni
-Hard czyli twardy
Odpowiada to odpowiednio jajkom na lekko ścięte ( to znaczy białko ścięte , żółtko płynne ), na miękko ( białko całkowicie ścięte , żółtko płynne z lekko ściętą otoczką dotykającą białka ) i jajko na twardo ( białko i żółtko całkowicie ścięte .
Oczywiście można wybierać etapy pośrednie .
Mnie najbardziej odpowiada dokładnie Medium .
Gotując jajka wystarczy zalać jajka całkowicie wodą tak by nie wystawały ponad jej poziom i obserwować Eggtimer . Jak zbieleje do odpowiedniej kreseczki wstawiamy na chwilę garnek z jajkami pod bieżącą zimną wodę . Wyjmujemy jajka i już .
Eggtimer jak wystygnie znów wraca do pierwotnego wyglądu .
Kosztował 1 funta czyli niewiele ponad 4 zł - a ułatwienie i frajda niesamowite .Podobno na Allegro można kupić po 10 złotych.
A tak wygląda proces gotowania :

  

Wykorzystałm w przepisach :

9 komentarzy:

  1. Też już go mam i jestem zadowolona :-)Oczywiście dzieki tobie go mam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam i korzystam, bo inaczej moje jajka są zawsze nie takie jak trzeba

    OdpowiedzUsuń
  3. Super i na pewno ułatwia gotowanie jajek:))

    OdpowiedzUsuń
  4. i ja bardzo dziękuję, Buniu, za ten gadżecik - jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  5. też jestem zachwycona, chętnie zakupię taki gadżet tylko proszę podpowiedzcie gdzie to cudo można kupić.
    Jeszcze nigdy nie udało mi się ugotować jajek na miękko, więc taki cudo byłoby mi bardzo pomocne.
    Z góry dziękuję za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja przywiozłam sobie z Anglii tam kosztuje grosze ( funta ). U nas można kupić na Allegro - dziewczyny już pokupowały - wrzuć w wyszukiwarkę Eggtimer i zobacz - może w sklepach internetowych też są .
    Ja zaopatrzyłam Rodzinę i znajomych bo uciecha jest duża z takiego gotowania .

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja mam inny sprawdzony sposób na jajko na miękko - wkładamy do gotuącej się wody jajko i wyciągamy dokładnei po 5min 40s - idealne jajeczko na miękko, wychodzi zawsze.

    OdpowiedzUsuń